Vyberte soutěž

Fotografie týdne
Nadační fond
Oficiální zprávy KFS
Adresáře KFS
Stránky OFS
Administrace

Metodický pokyn DK Královéhradeckého KFS pro řešení nesportovních projevů obecenstva


Datum akce: 26.2.2024



Pokud dojde k hrubým nesportovním projevům obecenstva, bude rozhodčí postupovat dle Pravidel fotbalu - bod 5.20. písmeno f (PF, strana 62):

- přeruší utkání a požádá hlavního pořadatele o zajištění pořádku a o zjištění případných viníků, když hlavnímu pořadateli oznámí, o jaký druh provinění se jedná a upřesní sektor, skupinu diváků či přímo konkrétní osobu

- v případě, že se jedná o hostující diváky, osloví rozhodčí zároveň i vedoucího družstva hostí, zda je schopen osobně, či prostřednictvím jiné osoby, přispět k zajištění pořádku

- postup hlavního pořadatele i případnou součinnost hostujícího družstva popíše rozhodčí v ZoU

- pokud dojde k hrubým nesportovním projevům již v prvním poločase, doporučuje se rozhodčímu prodiskutovat celou situaci s hlavním pořadatelem ještě v rámci poločasové přestávky

- po ukončení utkání uvede rozhodčí i delegát všechny konkrétní výrazy či jiné projevy nevhodného chování do ZoU

- teprve poté bude ZoU verifikován (potvrzen) oběma vedoucími družstev

- chronologické doplnění událostí uvede rozhodčí do ZOU před jeho uzavřením

- obdobně bude postupovat i delegát

- v případě, že dojde k dalším nepřístojnostem až po verifikaci ZoU vedoucími družstev (např. při odchodu k autu), doplní rozhodčí i delegát tyto situace do ZoU, resp. do zprávy DFA před odesláním

- výše uvedené body nevylučují pravomoc rozhodčího ukončit utkání dle Pravidel fotbalu

 

Postup při řešení nepřístojností je plně v kompetenci pořadatelské služby, když se v zásadě jedná o tyto kroky:

- prostřednictvím rozhlasu vyzvat diváky ke slušnému chování a upozornit je, že za jejich chování hrozí klubu disciplinární tresty

- opakovat výzvu prostřednictvím rozhlasu

- vstup hlavního pořadatele nebo jím pověřených osob (vždy označených tak, aby bylo patrné, že se jedná o členy pořadatelské služby) do problémového sektoru a pozitivní komunikace

  s problémovými diváky

- pozitivní komunikace by měla směřovat k odkazu na obecně slušné chování, přítomnost dětí na stadionu, upozornění na disciplinární opatření ze strany DK ,a to jak formou finanční pokuty, tak případným uzavřením stadionu.

- diváci by měli být také upozorněni, že pokud jsou členy FAČR, vystavují se postihu ze strany DK

- diváci by měli být upozorněni i na to, že po nich oddíl může požadovat uhrazení finanční pokuty udělené DK soudní cestou

- pokud dojde k situaci, že pořadatelská služba dospěje k názoru, že chování dotyčného diváka nelze vyřešit domluvou, vyzve jej v první fázi, aby se identifikoval

- uvedené údaje poskytne klub DK  

- pokud ani tento moment nepřispěje ke zklidnění situace, tak pořadatelská služby vyzve diváka k opuštění stadionu

- nedoporučuje se, aby pořadatelská služba na úrovni krajských soutěží použila pří vyvádění diváka jakýkoliv fyzický kontakt

- povinnost identifikovat se a zároveň vzít na vědomí skutečnost, že na stadionu může dojít ze strany pořadatele k pořízení fotografií a videa k nekomerčním účelům, musí být zakotvena v Návštěvním řádu

- pokud diváci neuposlechnou výzvu k opuštění stadionu, upozorní je pořadatel na skutečnost, že k řešení celé situace bude přivolána Policie ČR

- pořadatel požádá telefonicky Policii ČR nebo Městskou policii o pomoc při zajištění pořádku na stadionu

- pořadatel zajistí identitu problémových diváků i prostřednictvím fotografií a videa, které taktéž předloží DK.

 

DK bude při projednávání přihlížet:

- zda se jednalo o přestupky jednotlivce nebo skupiny diváků

- jaká byla intenzita nesportovních projevů

- jak rychlá byla reakce pořadatelské služby

- zda výzva proběhla formou rozhlasové relace nebo formou osobního kontaktu hlavního pořadatele 

  (případně jím pověřené osoby) s problémovým divákem či skupinou diváků

- zda došlo ke zklidnění situace v prvním kroku nebo zda musela být výzva opakována

- zda došlo ke zklidnění po opakované výzvě (výzvách)

- na jak dlouhou dobu muselo být přerušeno utkání

- zda došlo k pořízení fotografií či videa s diváky, kteří se nevhodných projevů dopustili

- zda došlo ke ztotožnění diváka pořadatelskou službou

- zda došlo k vyvedení diváka či diváků

- zda byla požádána o spolupráci Policie ČR

 

Výše uvedené body by měly přispět k tomu:

- aby domácí i hostující oddíl dostal příležitost k okamžité nápravě resp. součinnosti

- aby byly oddíly seznámeny se skutečnostmi uváděnými do ZoU ještě před verifikací ZoU

- aby v případě ztotožnění byly potrestány osoby, které jsou členy FAČR

 

Tento manuál nenahrazuje ustavení Soutěžního řádu, Disciplinárního řádu, ani Pravidel fotbalu.

 


Vytvořeno: 26.2.2024
Ladislav Brož


Web fotbal v kraji
Sociální sítě
Kalendář akcí<
« 05 / 2024 »
PoÚtStČtSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031


AKTUALITY


Ke stažení

Úřední hodiny
Úřední hodiny sekretariátu KFS
úterý - 8:00 - 16:00
čtvrtek - 8:00 - 17:00

Informace